ΕΛΕΓΕΙΑ
................1
-Μαύρο
_________μονό-
φτερο πουλί
βουβό τηλέ-
....................φωνο
αβύσσου ηχηρό μου
.
σαν έρωτας α-
......................φωνικός
στο φως
κ’ εσύ
μ’ από-
.............νεκρώνεις
μου κομ-
...................ματιάζεις
τις αφές
.
με κλείνεις
...................(στόμα ανοιχτό)
σε γέλιου «Λάθος!»
και σε άρνησης
..........................«Συγνώμη!»-
.
βρόχος ριχτός
.......................στα σωθικά
ηδονικά μου δένεσαι
.....................................ομφάλιο λουρί
με φύλου οί-
......................δημα διπλό
κατά-
..........σημα-
.....................δεμένο
.
λυμένο αι-
..................λουροειδές
κοκάλινο
...............που με σαρκά-
ζεις
.
μ’ άηχο σήμα
......................σαν θηλή
καλείς τα χείλη
.....................και ορμάς
.
ακίνητο
οικείο ερπετό μου
.
σαν τύψη
.............αιχμάλωτου
μ’ αρπάζεις
...................στα τυφλά
.
ως τη γραμμή
του κέντρου
....................με χτυπάς
έξω απ’ το χώμα
.................με ταφιάζεις-
σε στοίχους νύχτας
...............................με κρεμάς
σαν εκ-
.............κρεμές
ελληνικό
από-
........συρ-
...............ματωμένο
.
ατονικό μου όργανο
.
συμφωνικό
................για την Ακολουθία.
................2
-Μαύρη
ξε-
....φυλλισμένη Ατζέντα
.
κληρονόμα μου
.
φύλαξε υγρούς
τους περιττούς μου αριθμούς
.
κρύψε
.........σε ήχους κωδικούς
τα στίγ-
.............ματα της γέννας
μ’ απλών ονείρων
..............................σκελετούς
στ’ ασφυκτικό μου
νεκρο-
............στάσιο
στάξε
.........στα στήθη τής σιωπής
της Κλήσης τα επί-
................................φωνήματα-
.
χτύπα τού κύκλου το Μηδέν
(διαγράφοντας τις βλάβες)
.
κι από την πένα
...........................της πληγής
(σαν σώμα μνήμης με ψυχή)
.
όλη σχισμένη
.......................μονολόγησε
στο χάρτινο ακουστικό μου
γι’ Ανάγκης παύσεις
........................................με ανά-
σες αστικές
.
ή γι’ άγκυρα υπεραστικά
.
με τόσους φίλους άφωνους
αστερωμένους μες στο μαύρο.
.
....................................................1996
.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΕΡΡΑΣ/ ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ/ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
.
Η ταπεινή μου γνώμη: Ο θρήνος ταιριάζει δημιουργικά με τον κατακερματισμό των λέξεων.
Γρηγόρης Τεχλεμετζής
.
.
ΨΗΦΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΟΛΩΜΟΥ
..........................................Του φίλου Δημήτρη Β
.............................................ανάσας αντιπροσφορά.
.......................1
Φανός κι ο ανδριάντας
...................................πάλλευκος
στων Ήσκιων τη συναγωγή-
.
με πλανερά στο πλάι να λάμπουνε
.....................ή ν’ αντιφέγγουν χαμηλά
πλάσματα λύπης και χαράς
.
σαν σμίλης άυλης κομμάτια
.
....................2
Από πύλη φυγής
.......................με θυμό ξαναφαίνεται
της πλατείας ο φίλος-
.
του νησιού μελετά
............................και της σάρκας τα χάσματα
.
της ζωής τ’ ακατάληπτα μονο-
...................................................λογεί
και οπλίζει (περίκλειστος)
..............................τους πολιορκημένους.
...........................3
Μ’ απλούς θαμώνες τού κενού
μονωδείς μυστικά
.........................της Ανάσας τα θαύματα
.
ιστορείς της αφής
.......................ή της γέννας τους μύθους
.
με σπιθίσματα ερημιάς
.........................ιριδίζεις τα όνειρα
.
και με γέλιου αιχμές ή καρφιά
............................το Κενό κυνηγάς-
.
και σαν φλέβα
......................ματώνεις την Πλήξη.
.................4
Με ήβης αναψυκτικά
.....................ή με της λησμονιάς
.
τα σώματα της πίκρας ξεδιψάνε-
.
λιγώνουν του λυγμού τα κύτταρα
.......................ή της κραυγής τα σωθικά
και ηδύνουν (ανείδωτα)
.......................ως τη δύση τα πάθη.
.
Βουβά σαν μάρτυρες
.....................σε αβάτου γωνιά
(πριν απ’ της πάλης τον κλοιό
..................ή της φωτιάς)
.
μ’ αγάπη κ’ έρωτα καλού
......................ριγούν στο φως μεθυστικά
.
και αγρυπνάνε.
...................5
Άλλο του κολασμού εδώλιο
...................ή της παράβασης σταυρός
του καφενείου το κάθισμα-
.
με της αλήθειας τον καφέ σου
.....................πάντα σκέτο.
.
Μόνος κ’ εδώ
......(μες στους κριτές και στον καπνό)
διπλά μετράς τη διαφορά
....και της απόστασης το τίμημα πληρώνεις-
.
με της θωπείας το κορμί κατάδικο
..........................στην κόψη να ισορροπεί
κ’ αίμα να στα-
......................ζει της σχισμής
.
για την ομολογία.
........................6
Με της Πνοής όλα τα νύχια
..................καρφωμένα στα βαθιά
χυμούς ακμής συχνά κερνάς
.....................κι άσωτο χάδι αγέρινο
στον Κόκκινο τον Βράχο.
.
Την ώρα του λογαριασμού
.................(σαν Πόνου επιμύθιο)
μηδενικά σιωπής
......................στο άθροισμα προσθέτεις-
.
της χαραγής ή της το-
..................................μης νομίσματα
και της Συγνώμης την τιμή
...................(α! τι παρήχηση του «μη»!)
αφήνοντας για το γκαρσόνι.
.......................7
...........Μόνιμο στέκι μοναχών
...............για της Ανάγκης το συλλείτουργο-
............και των πιστών που δεν μπορούν
.................περ’ απ’ το δέρμα ν’ αγαπήσουν.
.
Σ’ αναπνοής τραπέζι άγιο
την Καλοσύνη κοινωνείς
.......................και σαν ικέτης Ομορφιάς
μια δόση φλόγας παραγγέλλεις-
.
του στήθους καίοντας σφιχτές θηλιές
.
κι άκαυτο σώζοντας αυτό
.......................της διαδρομής το προσωπείο.
.
...................................................................Νοέμβρης 2005
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΕΡΡΑΣ/ ΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ/ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
.
Η ταπεινή μου γνώμη: Ποίηση πρωτότυπη, που φανερώνει τις βαθιές γνώσεις τού ποιητή και δίνει μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια.
Γρηγόρης Τεχλεμετζής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου